Styrets oppsummering 1.halvår

Halvveis ut i 2017 er det på sin plass med en statusoppdatering fra styret.

Så langt i år har vi sett bra aktivitet på den sportslige siden. Både joller, Ynglinger, Melges og storbåter har gjort seg bemerket.

Vi hadde en flott jollesamling på seilsportsenteret allerede i februar og omtrent 45 seilere var samlet i to dager til trening. Alt i alt et meget vellykket arrangement, selv om det var supertidlig start på seilåret .

Melges-gruppen hadde en vellykket samling i månedsskiftet mars/april, der store deler av melges-flåten i vest ( fra Farsund til Askøy ) var samlet. 2 dager spekket med kursing, trimming, konkurranser og sosialt samvær. Prikken over i’en: den verdenskjente Maurice O’Connell delte villig av sine kunnskaper.

Neste ut var våre deltagere i årets Seilpsortliga. Etter en samlingshelg i Oslo er det klart at de er kvalifisert til videre deltagelse i 2.divisjon.

Og ikke minst: Svein Andre Hol m/mannskap sikret seg en plass på pallen, 3.plass, under Yngling Springtime Eurocup 2017 i Riva del Garda, Italia.

Vi arrangerte Askøy Race Weekend/Javacup for Melges i begynnelsen av mai – nok en gang med god deltakelse.

Den årvisse Thorvalden ble i år arrangert 22.april, med god deltagelse fra de fleste seilforeningene i kretsen, en HC-regatta.

Så var det tid for Norgeshus Seilmakeren Doublehanded og nok en gang markerte våre lokale seilere seg.

En oppfordring til alle: Banks Hjeltefjordtrimmen på tirsdagene har plass til mange flere båter. Bli med, du også!

Du kan lese mer om dette på facebook / her på hjemmesiden vår.

Årets ryddedugnad i Kollevåg gikk unna i en fei: montro noen hadde vært der før oss ?? I allefall – godt 30 medlemmer stilte opp og lapskausen gikk unna.

Nedvasking av servicebygget er gjennomført - og i disse dager installeres (endelig) heisen, og vi kan sette sluttstrek for et meget spesielt prosjekt. Dessverre kunne ikke Askøy Kommune stille garanti for et lån vi har søkt for å finansiere heisen, så her ble det: rykk tilbake til start. Vi har snudd hver en stein i jakten på penger. Så ved å omprioritere og kjøre knallhard kostnadskontroll har vi fått på plass finansieringen til heisen. Men det betyr at andre ting som bl.a. nytt jolletelt og startbåt er satt på vent.

Mht havnen og havneplassene, “gullet vårt”: Havnesjefen vår har full kontroll og i skrivende stund har vi kun 3 ledige plasser. Det har vært gjort mye godt vedlikeholdsarbeid i vinter/vår, men ennå gjenstår mye - så det er bare å melde seg til dugnad når vi starter opp igjen til høsten.

En bønn til dere alle: Vær så snill å betale fakturaene du får fra oss innen forfall, vi trenger hver krone. Så langt i år har vi avregnet for dugnader i 2016, medlemskontinget 2017, strøm for havnen og i disse dager kommer havneinnskuddene til deg. Du finner alle fakturaene dine på din side i xmarina, så det er ingen unskyldning dersom du ikke har betalt….

Følg med her på hjemmesiden, så holder du deg oppdatert om aktiviteten i foreningen “i ditt hjerte”….

Styret ønsker alle medlemmer en god sommer med håp om mange flotte dager på sjøen!

ps: du har vel meldt deg på Askøy Rundt ( 19.august )??