Seilsportliga 2017

Førstkommende helg, 13-14. mai, braker det løs i årets Seilsportliga. Askøy seilforening deltar i år med et eget lag i 2.divisjon, og følgende medlemmer er tatt ut til den første av fire regattaer: Jon Lystrup, Karl Emil Haugen, Stian Soltvedt og Karl Petter Haugen.

- Dette har vi ventet på i hele vinter, og vi gleder oss veldig til å komme i gang, sier lagleder Karl Petter Haugen. Askøy seilforening møter i helgen 14 andre foreninger som gjennom sesongen skal konkurrere om pallplass og opprykk til 1. divisjon.

Laget brukte Askøy Race Weekend  forrige helg som generalprøve, og var svært fornøyd med en solid tredjeplass, kun ett poeng bak laget fra RAN. RAN seiler i 1. divisjon, som også skal seile i helgen, og seiler i tillegg i Champions League i Europa.

Laget til Askøy seilforening har et mål om ha fire til seks seilere i en kjernegruppe som bruker mye tid på trening, og har i tillegg behov for ytterligere seilere som har lyst til å delta på trening og regatta når de har mulighet. – Vi har behov for flere seilere som har lyst til å være med på laget, sier Haugen. Vi har spesielt behov for å få med flere unge seilere, da laget alltid skal ha minst en seiler under 22 år ombord.

Helgens regatta blir gjennomført utenfor Vippetangen i Oslo og består av hele 42 seilaser.

Du kan følge Askøy laget på tracking her