Ny flott innsats av ASF-laget i Seilsportligaen!

Askøy Seilforening sitt lag i denne 2.runden i Sandefjord bestod av Karl Petter Haugen, Karl Emil Haugen, Stian Soltvedt og Torstein Hellebust. Dei gjennomførte ei ny god regattahelg og fekk til slutt ein 3.plass i eit sterkt felt!

Her er rapportane som lagleiar Karl Petter har sendt oss gjennom helga.

- En spent gjeng klar på Seilholmen i Sandefjord lørdag morgen. Første start klokken 9 og ASF skal ut i første race.

- Etter et katastrofe race i flight 3, har vi seilt oss godt opp igjen med 2 seiere i de to siste racene. 1,1,1,2 og 4 hittil. Vi er ved godt mot.

Første dag av 2.runde i Seilsportsligaen er over og ASF-laget er fornøyd og sliten. Laget har så langt etablert seg blant topp 4 i tabellen som også er målet. Nivået i toppen er svært høyt og tett. Bundefjorden har et lag med svært erfarne seilere med Eivind Mellebye i spiss. Risør har to meget ambisiøse 49er seilere med i Tomas og Mads Mathisen.

ASF ligger på en delt 3. plass sammen med Risør, 3 poeng bak Sandefjord og Bundefjorden, med resultatene 1, 2, 4, 1, 1, 2 og 1. Dette er gode resultater for Askøy som avsluttet dagen med å slå lederen Bundefjorden. Et godt utgangspunkt for morgendagen. Laget gleder seg til fortsettelsen!

- Andre dag i Sandefjord er godt i gang med strålende sol og 4 sekundmeter. Det er nå en kamp mellom Bundefjorden, Sandefjord, Risør og Askøy som møttes i dagens tredje race. Etter en litt trøblete start hvor Risør kolliderte med oss og fikk poengstraff, klarte vi å seile inn til en flott andre plass. Litt opp og ned med 1, 2, 3 og 4. En god tredjeplass totalt bør være innen rekkevidde!

- Det ble nok en flott regatta i Seilsportligaen for laget fra Askøy. En tett fight blant de fire beste lagene.

En flott tredjeplass, kun 3 poeng bak andreplassen, i et sterkt felt – og Askøy seilforening er nå oppe på en andreplass totalt i Seilsportligaen i år! Nå kan vi ta en liten sommerferie der vi ønsker å ligge :-)