Medlemskveld - på bane eller ARC?

Jens A.Wathne og Anne R.Salbu pirret interessen med to gode foredrag på seilsportsenteret onsdag kveld.

De fremmøtte fikk en god innføring i hva det vil si å seile Melges, både lokalt og internasjonalt. Jens tok oss med på en reise fra den spede begynnelsen i Karmsundet, via region vest og over til USA og VM i Key West og Charlotte. Avslutnigsvis et intervju med en 80 år gammel hollansk dame som fremdeles seiler (en 7meter var det visst). Spennende og lærerikt!

For de som ønsker en mer praktisk tilnærming til Melges-seiling, planlegges en “Melges”-helg til våren. Da vil det bli teoretisk så vel som praktisk erfaring.

Følg med på her på hjemmesiden vår  og på vår facebookside – vi legger ut mer informasjon så snart vi har detaljene klar.

Så overtok Anne Salbu og ga oss en fantastisk presentasjon av SY Lea’s 13 måneder lange ARC+ race, samt “Vinter i Karibia” 2015/16. Her fikk vi presentert alt: overgangen fra drøm til virkelighet, oppgradering av båt og mannskap, utstyrlister, sjekklister, flotte filmsnutter fra de ulike etappene og ikke minst: Hun overbeviste tilhørerne om at dette er noe alle bør/kan gjøre…….

Tusen takk til begge to, synd at ikke flere hadde tatt turen.

Alice