Flotte resultat i VM for Team J&J!

Me gratulerer Team J&J med ein flott 16.plass totalt og 5.plass i amatørklassen i årets VM for Melges 24 i Helsinki, Finland.

Laget er no kome heim frå forrige vekes mesterskap i Finland, og er her deira oppsummering etter mesterskapet ført i pennen av Jens A.Wathne:

Melges 24 Verdensmesterskap i Helsinki, Finland 2017:

Da er vi ut av VM boblen som vi gikk inn i for en tid siden. Mesterskapet er over og det er tid for refleksjon av innsatsen og gjennomføringen av konkurransen.

Det ble seilt 11 seilaser, fra mandag til fredag i variabel vind – og under ganske krevende forhold. Båten var godt gjort i stand og var klar til mesterskapet. Listen vi hadde ble jobbet igjennom og fullført nesten til punkt og prikke.

Resultatmessig hadde vi 3 topp 10 resultater, med en 8. og to 9.plasser. I tillegg hadde vi hadde vi 3 topp 20 resultater med resultatene 13,14,17. Dette er fantastiske resultater for oss som lag og noe vi er meget stolte av. At vi tilslutt endte på 16.plass, kun to poeng fra 14.plass, er noe som gir oss det beste verdensmesterskap resultat noen sinne.

Vi har brutt en del barrierer dette mesterskapet:

• Vi ble beste norske båt på dag 4 med 30 poeng tett etterfulgt av Storm med 31 poeng.
  • Vi har slått båter som vi aldri har hatt bak oss før.
  • Halvparten av seilasene endte vi topp 20 eller bedre.

Vi ønsker å benytte muligheten til å takke alle dere som har fulgt oss og bidratt med støtte til vår satsning. Først og fremst våre familier, koner, kjærester og samboere. Vi vil også takke Maurice O'Connell aka Prof for hans innspill og vårt samarbeid.

Vår sponsorer Java Invest, Torqeedo, WS-76, Gill Marine og Fløysand. Dette kunne ikke gått uten dere – tusen takk!

Team J&J har i dette mesterskapet bestått av: Henrik Rye Jakobsen, Mikkel Storm Berger og brødrene Jørgen Altern Wathne & Jens Altern Wathne frå Askøy seilforening.

Meir om seglinga & satsinga til Team J&J finn du på deira eige facebookside.