Flott resultat av Team J&J i NM for Melges!

Me gratulerer Team J&J med båten Party Girl med ein flott 6.plass i årets Norgesmesterskap i Stavanger!

Her er lagets seglrapport frå mesterskapet;

Laget hadde en flott start på regattaen med 5,8,5,3 i fredagens 4 seilaser og lå på 4 plass etter første dag. På lørdagen var resultatene litt mer variable og enkelt valg ble litt stang ut. 13,4,7,12 ble dagens beholdning. Vi lå på en klar 5 plass etter andre dag og antall seilaser gjorde at man fikk stryke den dårligste plasseringen.

Laget som bestod av Sindre Alvestad (ASF), Henrik Rye Jakobsen (Ran SF), Jørgen Altern Wathne (ASF) og Jens Altern Wathne ASF) seilte fortere i lite vind enn tidligere. Arrangøren prøvde ulike plasser i Gandsfjorden for å få avviklet arrangementet på best mulig måte. Sol og varme var det hele helgen.

NOR 649 “Party Girl” – Team J&J

På søndag var det ingen vind og AP ble skutt på land slik at vi kunne vente på vinden. Etter å ha vært øst i fjorden ble vi dratt nord over. Lette og meget variable forhold gjorde det vanskelig for oss. Båten bak oss hadde en perfekt dag med en 2 og 1. Dette gjorde at vi havnet på 6 plass i sammendraget. Etter at den første skuffelsen hadde lagt seg kan vi konstatere at vi har fått den beste NM plasseringen for laget noensinne.

Boathandlingen sitter, riggtrim og forberedelsene er gode. Vi vet hvor skoen trykker og har allerede satt oss opp en plan for hvordan vi kan bli bedre i 4-8 knops vind. I siste seilas seilte vi oss opp til en 5 plass på siste toppmerke og ble 17 i mål da vinden forsvant.

Laget er kjempe fornøyd med 6 plass i årets NM!

For Team J&J – Jens A. Wathne