Er du under 30 år og har lyst til å seile Melges?

Javacup øker innsatsen for rekruttering innen seiling! Så om du du er under 30 år og har lyst til å seile Melges 24 – ja, da må du lese videre for en unik mulighet!

JAVACUP er nå inne i sin tredje sesong og utvider nå konseptet videre ved å starte et ungdomslag, U30.

Melges 24 er skapt for seilere som ønsker å seile fort mot like båter.

Helt siden starten av JAVACUP har det vært en klar målsetting å tilby gruppen «pensjonerte» jolleseilere, og de som fatter interesse for entype seiling - en attraktiv og enkel måte å prøve Melges 24 seiling med kyndig veiledning.

JAVACUP ønsker å tilby U30 seiling til flest mulig seilere og inviterer seilere fra hele Norge til å stille lag til en av de 5 regattaer i 2018. Javacup stiller derfor en regattaklar båt, NOR745, med navnet JAVA-U30. Denne vil ha seil og alt utstyr tilgjengelig på alle de 5 regattaene i JAVACUP 2018. Organisasjonen som driver JAVACUP vil sørge for påmelding, rigging, transport og litt opplæring i selve seilingen på hver av de 5 aktene i 2018.

JAVACUP 2018 regattaer:

 Akt 1. Askøy Race Weekend, 5-6 mai – Askøy Seilforening

 Akt 2. Farsund Open 26-27 mai, Farsund Seilforening

 Akt 3. Norsk / Nordisk Mesterskap M24 8-10 juni, Christiansand Seilforening

 Akt 4. Stord Open 1-2 september, Stord Seilforening

 Akt 5. Askøy Høst Cup 22-23 september – Askøy Seilforening

Javacup jobber sammen med de lokale seilforeningene for å få frem seilere som vil benytte denne enestående muligheten til å bli del av et veletablert miljø innen regattaseiling. Målsetningen er at lagene skal være klar til den enkelt akt senest 4 uker før start. Slik opplegget vil være kan det bli 5 forskjellige lag på neste års regattaer og det bygger opp om rekrutteringen lokalt. Samt at reise og oppholdskostnader holdes lave. Lagene vil også få i oppgave å fortelle om opplevelsen de har vært med på.

Så om du som leser dette er under 30, eller kjenner seilere som er dette og passer til prosjektet:  Få dem til å sende oss en e-post  for å bli med på JAVA-U30 satsningen. Et mannskap er på 4-5 seilere og det er en forutsetning at dere har seilt før. Fint om en av laget tar ansvar for kommunikasjonen med oss.

Søk nå og benytt deg av denne unike muligheten i en etablert klasse!

- mvh Jens Altern Wathne, Javacup 2018 -

Last ned eget infoskriv her!

Les også nyhetsartikkel i SEILmagasinet her!