Askøy Race Weekend / Javacup 2017

Ei strålande helg er over og arrangørane av årets Askøy Race Weekend, som og inkluderte Melges Javacup, kan pusta ut etter eit strålande arrangement. Me gratulerer Team J&J / Party Girl med sigeren etter 2 dagars segling!

Her kjem “rapport” frå helga av Jens A.Wathn, som og er intiativtagar til Melges Javacup.

Lørdag, dag 1: Strålende sol og regattaserien bryter stadig barrierer. Vi har i dag hatt med eget mediateam som lager film fra seilasene. Eirik og Marius i Kolibri Media AS er vår media partner. Oppdaterte resultater og en film med høydepunktene fra dagens seilaser lå ute tidlig i kveld. Dette er vi i Javacup stolt over!!!

Målet med filmingen er å vise omverden hva vi holder på med og hvor spennende seiling kan være!

Det ble avholdt 5 seilaser i dag og det er Leif Kristian Garvik som leder etter første dag med god seiling. Nummer to ligger Karl Petter Haugen og deretter Jens Altern Wathne. En fantastisk og solfylt dag i dag. 10 båter på startstreken ute på Hauglandsosen. Det blir ikke bedre enn dette! ☀️

Søndag, dag 2: Dagen begynte med tåke og null vind. Tåken svidde av når sola kom og det ble fantastiske forhold på Hauglandsosen. På nordøsten var vinden veldig skiftende ute på banen. Det var mye å hente på å seile skiftene. Med en relativt kort linje og litt styrbord favorisering var startene tette og flere kamper ble utkjempet der. Trykk forskjellene på lensen gjorde at lagene byttet modus fra full plan til VMG på turen nedover.

Solskinn og en effektiv regattakomite gjennomførte 5 seilaser også i dag. Jeg vil takke Askøy Seilforening med Ole Jørgen Michelsen og Finn Espeseth i spissen for en flott gjeng som laget flotte baner til oss.

Etter endt seiling fikk seilerne noe lett å bite i før premieutdelingen ble gjennomført. Topp 5 ble etter to dagers seiling; 1. NOR799 Party Girl - 14p, 2. NOR286 Salt 6 - 17p, 3. NOR796 Chatrix - 18p, 4. NOR342 Very Happy - 29p, 5. NOR754 Black Jack - 32p.

Fullstendig resultatliste finner du på regattasiden til Askøy race weekend.  Videoer fra seilasene og mer informasjon om Javacup 2017 finner du på hjemmesiden til javacup.

Det varmer å få så gode tilbakemeldinger vi har fått på arrangementet i løpet av helgen det er veldig inspirerende og vite at vi gjør de rette tingene. Når seilerne har det gøy på fjorden og vi har det sosialt på land, så er vi på rett vei for å bygge et ennå bedre seilmiljø.

Vi i Javacup takker for denne gang og håper at ryktene om 17-18 båter i neste regatta blir en realitet. Media gjengen i Kolibri AS blir med til Farsund. Vi gleder oss til fortsettelsen! Vanvittig med daglige høydepunkt filmer - en sikker vinner!!

Mvh Javacup / Jens A.Wathne