Til ALLE båteiere i havnen!

VIKTIG! Alle båteiere må lese og ta action! Dagens kontroll i havnen vår av båtenes strømtilkobling har avdekket behov for strakstiltak….

Det er absolutt ikke lov med skjøteledninger eller overganger på kaien, og vi har inndradd de skjøteledningen som var der i dag. Mangler du en, finner du den i verktøybua.

Det er kun tillat med godkjent gummikabel med minimum tverrsnitt på 2,5 mm2. Kabeltype må være godkjent for utendørs bruk. Benevnelse kan være H07RN-F eller lignende. Kabel skal gå direkte fra kontakt i båt til kontakt på brygge, uten overgang. Alle båteiere må sjekke sin kabel og umiddelbart skiftes til riktig type før strøm kobles til igjen.

Videre: Alle båter SKAL HA minimum 25 mm fortøyningstau med strekkavlasting og alle skal ha stramme fortøyninger, slik at det ikke blir bevegelse i båten når høststormene kommer.

Følger alle disse enkle kjørereglene - unngår vi skader i havnen, jordfeil og unødig tæring på sinkanoder !

Havnesjefen, 24.10.2016